پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250928
مرز فرصتي براي رونق اقتصادي با همسايگان است
تاریخ انتشار : 1400/06/20 10:54:32
نمایش : 1476
آيت الله رئيسي گفت: مرز يک فرصت است و اصلا تهديد نيست. يکي از فرصت هاي مرز بهره برداري اقتصادي است. مبادلات مرزي بين ساکنين در جمهوري اسلامي و کشور افغانستان يا کشورهاي ديگر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بيرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان خراسان جنوبي به برکت جمهوري اسلامي در هر کوي و برزن آن کار و تلاش بسياري شده است.

وي افزود: علي رغم کارهايي که در اين چهل ساله شده اما باز هم محروميت هايي دارد که بايد اين محروميت ها برطرف شود.

رئيس جمهور بيان کرد: يکي از مسائل استان بحث جاده ها و ارتباطات ريلي است؛ وزير راه همراه ما است که اين مسئله را دنبال ميکند. مسئله اصلاح جاده هاي مواصلاتي و مسائل ريلي مناطق از اولويت وزير راه است.

آيت الله رئيسي عنوان کرد: در استان خراسان جنوبي کاهش نزولات جوي را داريم اما خداوند متعال به اين استان ذخاير و معادني داده که شايد اقتصاد اين استان از اقتصاد معدن باشد که بايد در جهت فعال کردن ظرفيت هاي معادن فعاليت شود.

وي اظهار کرد: توفقيقي شد و سومين سفر استاني خود را خراسان جنوبي قرار دادم و عرض سلامي خدمت مسئولان پرتلاش استان و نماينده ولي فقيه باشم. 

رئيس جمهور گفت: ان شاءالله اين سفر بتواند با بررسي هايي که از قبل انجام شده و نشست هايي که در استان داريم بتوانيم اولويت ها را در استان دنبال کنيم.

آيت الله رئيسي در مورد مرز، اظهار کرد: مرز يک فرصت است و اصلا تهديد نيست. يکي از فرصت هاي مرز بهره برداري اقتصادي است. مبادلات مرزي بين ساکنين در جمهوري اسلامي و کشور افغانستان يا کشورهاي ديگر است.

وي بيان کرد: ما در استانهاي ديگر هم گفته ايم که فعال شدن بازارچه هاي مرزي به گسترش صادرات بينجامد که امر مبارکي است و ميتواند وضع اقتصادي مرز نشينان را سامان دهد و ميتواند به نحوي مسائل امنيت مرز هم کمک کند.

رئيس جمهور افزود: فعال شدن بازارچه هاي مرزي کار بسيار مهمي است. من در سفر قبل به خراسان جنوبي هم گفتم بازارچه هاي مرزي بايد دنبال شود برخي از اقدامات انجام شده است. ان شاءالله در اين سفر روي بازارچه هاي مرزي نيز تاکيد خواهيم کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html